12. tammikuuta 2012

Talossa on hyvä olla nettiyhteys ja telkkari.

Tänään mun projektina oli soittaa meidän tulevaan taloon netti- ja telkkariyhteys eli kaapelia oli hakusessa.

Olin valmistautunut odottamaan, odottamaan ja odottamaan päästäkseni puhelimella DNA:n asiakaspalveluun, mutta sieltähän vastattiin heti. Oikein asiallinen nuorehko mieshenkilö oli hyvin auttavainen ja hänen avullaan saatiin homma jopa hoidettua. Facebook-statukseen kiteytin puhelun näin:  ilahdutti asiantuntijan päivää blondipuhelulla. Asia tuli kuitenkin hoidettua. Jos mä oisin sä, niin kyllä mäkin rakentaisin talon mun kaa.

"Mä en tiedä, että miksi sitä kutsutaan, mutta se pömpeli, johon ne kaikkien kaapelit yhdistetään...", "tontin numero, joo, oota, onko se tää neljä?", "oota mä kirjoitan ylös, sähkökaappi, oliko se sähkökaappi...ai, koska se asennetaan, en mä tiiä kyllä...", "tuleeko se telkkari kanssa teiltä...", "joo, se yhteysnumero on mulle, ai miehen puhelinnumero ois kanssa hyvä olla, ai miten ni?"

Nettikaapeli tulee kuparisena, avausmaksu on 875 euroa. Kuitukaapeli olisi maksanut noin tuhat euroa enemmän, mutta mies puhelimen päässä näki, että naapureillakin on kuparia, joten kelpaa meillekin.

Kaapeliteevee kannattaa toki vetää tuossa samalla, niin sen avausmaksu on 191 euroa. Kaapeliteeveen kuukausimaksu on 6,50 euroa. Itse pitää kaikki kaivaa, joten se on hyvä tehdä muiden kaivausten kanssa samaan aikaan, muuten maksetaan toiset kaivaukset. Tietoa rakentajalle näistä asioista löytyy osoitteesta: www2.dna.fi/rakentajille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. Ilahduin!