6. lokakuuta 2013

Mitä sille kuntosaliharrastukselle kävi?

Keväällä kirjoitin uuden harrastuksen aloittamisesta, kun sairauteni takia pitkät lenkit eivät enää olleet to-do-listan kärjessä. Aloitin käymään jumpissa sekä kuntosalilla. Kuntosali oli mulle ihan totaalisen ei-mun-juttu-ollenkaan. Olen kuitenkin saanut erinäisissä kuntotesteissä karua mustaa valkoisella huonosta lihaskunnostani vrs. aerobinen kunto. Otti kuitenkin aikansa hyväksyä asia ja todeta itselleen, että et voi loputtomasti vain todeta, että kun mä nyt vaan en oo vahva.

Pari kertaa keväällä treenasin PT Sinin kanssa ja kävin pari kuukautta itsekseni salilla ja samalla jumpissa. En nyt mitenkään rakastunut palavasti kuntosalilla käyntiin, mutta totesin, että treeni on aika nopeasti tehty hyötyynsä nähden. Pieniä korotuksia sai painoihinkin. Loppukesästä jumpat veivät mukanaan ja jokunen viikko tässä meni taas ilman salilla käyntiä. Annoin itselleni sitten luvan, että olen syyskuun loppuun asti ilman kuntosalia ja sitten lokakuun alusta jatketaan saliohjelmaa. Joutui vähän niinkuin odottelemaan sitä aloitusta, herättää mielenkiintoa. Tällä viikolla sitten taas aloitin salitreenin. Mukavaa oli, että viimeaikaiset jumppailut ja raksaraivailut olivat kuitenkin sen verran auttaneet, että painoja sai taas korotella. Nollasta kun lähtee, niin kehitys kehittyy nopeasti. PT Sini lähti kesällä toisiin töihin ja mä tapasin eilen pikaisesti myös PT Hennariikan, jolle mun asiakkuus oli siirtynyt. Juttelin Hennariikalle, että yläkropan tekeminen on se haastavin vaihe, kun pikkulihaksieni kanssa yritän löytää sitä oikeaa balanssia liian kevyiden ja liian painavien painojen välillä. Lisäksi teen vain näitä ohjelmassani olevia liikkeitä - olisi mukava oppia enemmän vaihtoehtoja. Keskustelun päätteeksi sovittiin, että sisällä oleva parituntinen käytetään 30 minuutin erissä erilliseen yläkroppatreeniin. Ensimmäinen yhteinen treeniaika on vasta parin viikon päästä, jotta saan salitreenin taas ensiksi käynnistettyä itsekseni - mutta kuitenkin tietoisena, että joku odottaa mun salilla nyt käyvän.

Kuntosalitreenin kanssa katsotaan taas eteenpäin.

J.K. Kuntosalitreenaus ja nämä kaikki fitness-hommat on tosi hot tänä päivänä. Ihan kaikenlaiset naiset tuntuvat nyt treenaavan kaikenlaisiin kisoihin ja haluavat lavoille. Muutama tuttu treenaa myös ja heidän blogejaan on tuossa seurattavien listoilla. Kiva seurata heidän matkojaan kisakuntoon ja ehkä saada napattua vinkkejä ja intoa salitreeniin. Kuntotestin tulos huonosta lihaskunnosta on kuitenkin se isoin motivaattori. Ei tässä enää nuorruta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. Ilahduin!