5. tammikuuta 2014

Vuoden ensimmäinen treeniviikko.

Liikkuvatko suomalaiset kansakuntana vuoden ensimmäisellä viikolla enemmän kuin vuoden muilla viikoilla? Kuntosalilla on selvästi ollut enemmän ihmisiä ja ryhmäjumppatunnit näyttivät olevan aikasen täynnä. Sehän on toki vaan positiivista. Mä oon nyt (taas) todella mukana geimeissä ja liikunta tuottaa paljon iloa sekä motivaatioa johonkin isompaan. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin löytää liikunnan ilon ja saadaan itsemme nousemaan tossuille myös ensi viikolla.

Mä oon tällä viikolla ruvennut pohtimaan, että mitä se triathlon-treeni voisi mulle olla. Mä oon niin huono noiden valmiiden ohjelmien kanssa. Luen niitä kuin piru raamattua. Ohitan kaikki hankalat termit (lue: ne kohdat, joilla sitä parempaa tulosta saataisiin, eikä mentäisi siitä, missä aita on matalin) ja muokkaan sen itselleni sopivaksi. Monirivinen juoksutreenin veto-ohjeistus muuttuu mielessäni, että okei siis tunnin tasainen juoksu. En nyt ota vielä mitään stressiä tästä treenien sisällöstä, että kattellaan miten tämä tästä nyt lähtee.

Ma: kävely 10,67km
Ti: pyöräily 20,71km
Ke: pyöräily 36,11km
To: lepo
Pe: kuntosali (perusohjelma) + spinning 55min
La: vatsatanssi 60min
Su: aamujuoksu 40 minuuttia, iltapäivällä kuntosali (juoksua tukeva ohjelma) + 4km soutulaitteella

Hyvää tämän viikon treeneissä:
+ ekat official pyöräilytreenit
+kuntosalilla kaksi kertaa samalla viikolla - rasti seinään!
+ajattelin, että soutulaitetreenillä voisi saada uinnissa tarvittavaa voimaa ja liikettä käsiin
+tällä viikolla oli uusivuosi ja ystävän polttarit, jotka eivät vaikuttaneet kuin vähän treeniin
+spinningissä pääsin tosi tiukkaa treeniä vetäneen miehen viereen
+ vatsatanssi
+ käytin Sporttrackeria alkuviikosta
+sain juosta kauniissa Turun aamussa

Huonoa tämän viikon treeneissä:
-uimahalliin en tietäni löytänyt
-juoksu jäi tosi minimiin
-perjantaina kuntosali oli niin täynnä, että en ehtinyt tehdä koko ohjelmaa ennen spinningiä ja jouduin jatkamaan viimeiset liikkeet kovan aerobisen jälkeen

Tästä on hyvä lähteä kiristämään tahtia ja varsinkin niitä askeleita, jotka vie sinne uimahalliin.

P.S. Joulun viimeinen suklaarasia loppuu ihanjustkohta. Jaksaa, jaksaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. Ilahduin!