24. tammikuuta 2011

You got mail!

Postihenkilö oli tänään tuonut myöntävän päätöksen yrittäjäkurssille pääsystä. Ohimennen kerroin sinne hausta muutama postaus taaksepäin. Kaksikymmentäyksi hakijaa ja viisitoista onnellista valittiin. Kurssi alkaa jo ensi maanantaina, joten nyt pitää ruveta kiireesti teroittamaan yritysideoita esiteltävään kuntoon. Kurssiin kuuluu myös yksityinen kolmen tunnin (pahimmillaan ikuisuus, parhaimmillaan antaa mahdollisuuden käydä syvällä) sessio konsultin kanssa oman yritysidean työstämisen parissa. Mitähän ihmettä mä satuilin siihen hakemukseen? Hyviä yritysideoita, anyone? Varastaakohan se konsultti kaikki parhaat ideat?

Postissa tuli myös kaksi kappaletta Koti ja keittiö-lehden mainoksia. Toinen oli osoitettu minulle ja toinen miehelleni. Olemme varmaankin osallistuneet johonkin samaan kilpailuun, josta tiedot on näppärästi ja hyvällä rahalla myyty eteenpäin. Anyway. Nämä mainokset ovat kuin joku esimerkkitapaus mainostentekijöiden koulutuksesta. Tenttikysymys kuuluisi: Tutustu materiaaleihin ja kirjoita essee aiheesta erot naisille ja miehille suunnatussa mainonnassa. Poimi esimerkit jaetuista materiaaleista.

Mieheni versiossa on teemavärinä sininen ja minulla punainen. Naisten versiossa tilaajalahjana on digitaalinen keittiövaaka ja miehillä sitten monikäyttöinen kori, joka on kuvassa täynnä ruokaa. Naiset laihduttavat ja mittailevat grammoja, miehet syö korillisen safkaa. En tiedä pitäisikö huutaa apuun Anjaa vai tasa-arvovaltuutettua. Kaiken huippuna on kirjekuoren takaosa, johon miehillä on painettu auto ja naisilla on siinä kohtaa ihan vain tyhjää tilaa. Miesten versiossa mainitaan, että kilpailussa voi voittaa Volvon tai kasan rahaa puhtaana käteen ---naisille on ilmoitettu vain rahasummasta. Ei edes mainintaa Volvosta. Hyvää päivää. Mitä luulette, tilaanko lehden? Luenko koskaan, ikinä, missään kyseistä lehteä edes ilmaiseksi? Avaanko edes kyseisiä mainoskuoria? Onneksi parempaakin mainontaa osui tänään kohdalle, sillä....

Kasvokirjaan oli tullut postia Evita-lehdestä ja minut on valittu kauneusraatiin arvostelemaan Biothermin Skin. Ergetic-sarjan jonkinlaista kasvoihin laitettavaa seerumia, jonka raaka-aineena on parsakaali. Tuote tulee pian kotiin ja sitten helmikuun ajan osallistun keskusteluun tuotteesta Evitan kasvokirja-sivustolle aloitettavassa keskustelussa. Parsakaali-seerumista on puhetta myös Kemikaalicocktail-blogissa. Minä olenkin ihan Bonnier Publicationsin lehtien orja, joten kaikki testattavat tuotteet kuuluisikin lähettää ihan vain suoraan minulle. Tähän pääsin mukaan, kun osasin ytimekkäästi kirjoittaa itsestään huolehtimisesta.

Post Scriptum: Loppujen lopuksi mieheni oli sitä mieltä, että kannattaa muutenkin ottaa se 35 000 euroa rahana, eikä autona. Volvon arvo on tippunut 28 000 euroon jo siinä vaiheessa, kun se ajettu liikkeestä kotipihaan. Että näin.

2 kommenttia:

  1. Tämä tuli aivan sattumalta vastaan, kun googletin jotain aaaivan muuta. Nauroin ääneen tuota Koti & Keittiö-lehden mainosten eroa! Eikä! Olin vuosia postissa töissä (jakelussa), jolloin ihmettelin suuresti näitä mainoksia, joita tulee jakoon tasaiseen tahtiin ja välillä saattaa yhtenä päivänä mennä yhdelle henkilölle parhaimmillaan viidenkin eri lehden mainokset. Kiitos tästä postauksesta!

    VastaaPoista
  2. Ollos hyvä! Nauru on aina hyvästä! :) T. Seena

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Ilahduin!